welcome

دانستنی های علمی( مهم. مفید در زندگی شما) * ایده ها و راهکار های موفقیت

welcome

دانستنی های علمی( مهم. مفید در زندگی شما) * ایده ها و راهکار های موفقیت

welcome

کاربر گرامی دراین شبکه از وب مطالبی که فقط برای زندگی شما مهم است اعم از مطالب علمی که در زندگی شما مفید و کارا موثر
می باشد . و ایده ها و راهکارهایی که برای موفقیت می باشد تقدیم شما میشود.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

اصول مهم بازاریابی-Marketing

پنجشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۸، ۰۸:۲۸ ق.ظ

چگونه یک محصول را با بازاریابی به فروش برسانیم .

برای فروش یک محصول یا خدمات شما باید ویژگی های آن را با بازار هدف مطابقت دهید. و تمام متغییر های اجتماعی-فرهنگی-جغرافیایی - طبقه اجتماعی-سن-درآمد-سبک زندگی-جنسیت-جایگاه اجتماعی-تعداد افراد خانواده-شغل - روانشناسی- جامعه را به صورت دیتا تهیه کرده و فقط محصول را به بازار مطابق با متغییرها ارائه کنیم.وهمیشه یک مزیت مهم برای محصول مورد ارائه داشته باشیم. باید سعی کنید محصول شما دارای خدمات پس ازفروش مناسبی باشد.

برای مثال برای برای فروش فیلم های آموزشی درمورد اقتصاد اگر موضوع اقتصادی آن مربوط به قشرپردرآمد باشد  باید به مناطق بالا شهر که از درآمد زیادی برخوردارند ارائه کرد . متغییر فرهنگ نفوذ یافته مناطق به مناطق وافراد را مورد بررسی قرار دارد تا مورد تطابق باشد. برای فروش آن باید سن افراد رامورد نظر قرارداد برای فروش این محصول باید شغل افراد را مورد بررسی قرارداد تا با محصول مورد تطابق باشد. سبک زندگی افراد و متغییرهای موجود دیگر را مورد بررسی قرارداد تا محصول با بازار تطابق داشته باشد. این اطلاعات را می توانید از شرکت هایی که در زمینه فروش دیتا بیس فعالیت دارند خریداری کنید.

اگر یک محصول حتی ارزان باشد اما نیاز افرادی که به آنها ارائه می شود. را برآورده نکند آنها عکس العمل نشان نمیدهند .

محصول شما اگر نیاز گروهی خاص از افراد جامعه را برآورده میکند. شما باید فقط  به آن افراد ارائه دهید وتوجه زیادی به 4p یا حتی 21p بازاریابی که عناصر بازاریابی هستند داشته باشید.

محصول قیمت تبلیغات مکان به عنوان چهار عنصر اصلی هستند که باید برای بازاریابی به آن توجه کنیم.

دربازاریابی یک محصول باید نام شماره تماس خریدار را دریافت کرده پس از آن اطلاعات راه ارتباطی و شماره تماس marketer بازاریاب یا بخش CRM شرکت را دراختیار مشتری قرار داد تا درصورت بروز مشکل  و یا نارضایتی آن را برطرف نمائیم عدم توجه به این موضوع باعث بی اعتمادی مشتری به برند میشود. نارضایتی یک مشتری تقریبا به 10نفر انتقال می یابد احتمال این وجود دارد این نارضایتی انتقالی ازفرد به فرد دیگر افزایش بیابد.مخصوصا اگرآنها رهبران فکری گروهی خاص باشند این موضوع رابسیار باید توجه داشت. (رضایت مشتری)   CRMبه معنای مخفف مدیریت ارتباط با مشتری میباشد.

شما سعی کنید اگرتولید کننده یا ارائه دهنده خدمات هستید فلسفه بازاریابی را برای کارخانه یا شرکت خود قرار دهید .

توجه کنید: محصول قیمت بسته بندی ویژگی های محصول ویژگی های تکنولوژی و خدمات پس از فروش و.....به خواست و رضایت اکثر مشتریان قرارگیرد  براساس اطلاعات به دست آمده از مشتریان ازطریق نظرات پیشنهادات انتقادات به تولید محصول یا ارائه خدمات خود بپردازید. تنها بارضایت مشتری به سود برسید

سعی کنید فلسفه فروش را برای شرکت یا کارخانه خود قرارندهید.

فلسفه فروش بدون توجه به نیاز و رضایت بازار ومشتریان محصول وخدمات را ارائه میکند. هدف آن کسب سود از طریق بالا بردن حجم فروش با تبلیغات گسترده است. فلسفه فروش دارای ریسک بسیار زیادی برای شرکت میباشد.

به معنای احتمال زیاد افزایش نارضایتی مشتریان تاثیر منفی بر سازمان

رابطه رضایت مشتری وهزینه

رضایت مشتری > هزینه   -------- مشتری نسبت به خرید رضایت کامل خواهد داشت

رضایت مشتری = هزینه  --------  مشتری نسبت به خرید بی توجه

رضایت مشتری < هزینه  --------  مشتری نسبت به خرید ومحصول ناراضی

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
امارگیر وبلاگامارگیر سایتتقویم و ساعت
مشاهده آمار وبسایت